سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قدرت حاکمان پاسبانان خداست در زمین او . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 94 اردیبهشت 1 , ساعت 9:35 عصر

آموزش برق ساختمان (نقشه برق پذیرایی : پریزها) کلیک کنید


آموزش برق ساختمان ( جعبه فیوز ) کلیک کنید


دانلود رایگان آموزش کامل سیم کشی ساختمان کلیک کنید

آموزش جامع سیم کشی برق ساختمان کلیک کنید

 

 

 

آموزش جامع سیم کشی برق ساختمان کلیک کنید

 

 

 

 

 

آموزش جامع سیم کشی برق ساختمان کلیک کنید

 

 

 

    تحقیق در مورد شغل برق کشی صنعتی,
    نقشه برق کشی سمند LX مولتی پلکس,
    اجرای عملیات کابل کشی و سیم کشی,
    آموزش سیم کشی خانه ی هوشمند,
    نمونه نامه به اداره برق جهت درخواست برق ,pdf
آموزش نصب تابلوهای برق صنعتی,

 

 

علایم :

در نقشه ها هر وسیله یا عنصر برقى با یک نشانه یا علامت اختصارى نشان داده مى شود. براى این که در خواندن نقشه ها تفسیرها و تعبیرهاى متفاوتى نسبت به یک وسیله برقى وجود نداشته باشد، باید کلیه علایم از یک استاندارد پیروى کنند تا به این ترتیب زبانى مشترک در بین ترسیم کنندگان و کسانى که نقشه ها را مى خوانند وجود داشته باشد. به این منظور در رشته برق استانداردى توسط کمیته بین المللى الکتروتکنیک 1 تهیه شده است که همه علایم ترسیمى باید با آن استاندارد مطابقت داشته باشد. براى ترسیم مدارات در نقشه ها از شماى فنى (تک خطى) استفاده مى کنند.

.نقشه پلان ها

در طراحى نقشه هاى تأسیسات برقى باید به نقشه اى که به نام « پلان تجهیزات » مى شناسیم توجه خاص داشته  باشیم. چرا که در این پلان نحوه چیدمان (قرارگرفتن) وسایل برقى به خوبى مشخص است. این امر در برق رسانى به آن ها بسیار مهم است. مثلاً در محلى که احتمالاً تخت خواب قرار دارد کلید مناسب و در محلى که تلویزیون قرار دارد ، پریز برق و پریز آنتن مناسب و … قرارگیرد

.نمودار تابلوها

انرژى الکتریکى از طریق کابلى توسط شرکت برق به داخل تابلوى اصلى ساختمان مسکونى (تابلوى کنتور) آورده مى شود. امروزه براى توزیع برق ورودى به طبقات و واحدهاى مختلف معمولاً از تابلوهاى تقسیم و تابلوهاى اشتراکى استفاده مى شود.به این ترتیب در یک ساختمان مسکونى از سه نوع تابلوى برق به شرح زیر استفاده مى شود.

تابلوى اصلى (کنتور)

تابلوى اشتراکى

تابلوى تقسیم



لیست کل یادداشت های این وبلاگ